تصاویری از بلژیک

تصاوير منتخب

تصاویری از بلژیک

بلژیک  کشوری در غرب اروپا و یکی از اعضای اتحادیه اروپا است. پایتخت آن بروکسل است. این کشور  در شمال با  هلند، در شرق بآآلمان، در جنوب شرقی با لوکزامبورگ، در جنوب با فرنسه  و از شمال غربی با دریای شمال مجاور است. خط جدایی فرهنگی ژرمن ها  و  رومی زبانان از میانه‌های کشور بلژیک می‌گذرد.

در ۶۰٪ از مناطق بلژیک، زبان هلندی (گویش  فلاندی) صحبت می‌شود و فرانسویدر ۴۰٪ مناطق جنوبی مثل  والونی صحبت می‌شود و در منطقه پایتخت (بروکسل  هر دو زبان در نهادهای دولتی رایج است. کمتر از ۱٪ مردم بلژیک آلمانی‌زبان هستند و در شرق کشور زندگی می‌کنند.

نام بلژیک از نام لاتین که برای اکثر بخش‌های شمالی    یعنی «گاولیا بلژیکا» گرفته شده‌است. این نام لاتین خود برگرفته از گروهی از قبایل سلت است که قبیله بلژها  نام داشتند. به لحاظ تاریخی، بلژیک قسمتی از کشورهای  فروبوم  بوده که شامل  هلند و  لوکزامبورک نیز می‌شده‌است و پیشترها نواحی گسترده‌تری را نسبت به گروه کشورهای  بنلوکس امروزی دربر می‌گرفته‌است.

بلژیک از اواخر سده های  تا سدهٔ هفدهم، کانون بازرگانی و فرهنگی پر رونقی به‌شمار می‌رفته‌است. از سدهٔ شانزدهم تا  انقلاب بلژیک  در سال ۱۸۳۰ و جدایی این کشور از هلند، بلژیک محل جنگ‌های بسیاری بین قدرت‌های اروپایی بود و به همین دلیل با عنوان «میدان جنگ اروپا» لقب گذاری شده بود. اخیراً بلژیک عضو برجسته‌ای از اتحادیه اروپا به‌شمار می‌رود و میزبان تعدادی از نهادهای اتحادیه اروپا و سازمان‌های بین‌المللی از جمله ناتو است. معروفترین محصول بلژیک شکلات است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره ما

به وبلاگ من خوش آمدید ... در این وبلاگ تلاش می شود که تازه ترین مطالب همراه با تصاویر تهیه و ترجمه و دراختیار شما عزیزان قرارداده شود، لطفا" نظرات و پیشنهادات خود را برای هرچه بهتر شدن این وبلاگ اعلام فرمایید. ایمیل نویسنده :sayeri_h453@yahoo.com

جستجو

بایگانی

نويسندگان

پيوندها

تصاوير برگزيده

شبکه های اجتماعی

اطلاعات سايت

 

گستره

مطالب و تصاویر گوناگون از سرتاسر جهان